نقص در فرآیند رمزگذاری منجر به ایجاد مشکلات در ادغام یا ذخیره اطلاعات در حافظه بلند مدت میشود. دانشآموزانی که در حافظه بلند مدت نقص دارند، غالباً بیش از حد به حفظ حافظه اعتماد میکنند. این استراتژی ممکن است برای نگه داشتن اطلاعات در حافظه کوتاه مدت کافی باشد، اما منجر به ذخیره سازی ضعیف در
اگر از حافظه خود به عنوان شبکه اتصالات فکر میکنیم، وقتی چیزی را در این شبکه قرار میدهیم، بهترین راه این است که برای دسترسی به آن، چندین مسیر داشته باشیم. یک راه برای ایجاد چندین مسیر، قرار دادن اطلاعات جدید در چند دسته است. به عنوان مثال، اگر کلاس مشغول مطالعه تمساح است، دانشجویی که به طور فعال با طبقهبندی شرح میدهد، درباره تمساح مورد نظر در خانه خزندگان در باغ وحش فکر میکند و تمساحها را به عنوان خزندگان طبقهبندی میکند. او ممکن است در مورد تور باتلاق جزیره هانی فکر کند که به همراه خانواده رفت و تمساح را با "چیزهایی که در باتلاقها زندگی میکنند" طبقه بندی میکند. علاوه بر این ، او ممکن است سوپ تمساح را خورده باشد و آن را با "چیزهای غیر معمول برای خوردن" طبقه بندی کند. اگر اطلاعات جدید طبقه بندی
ذخیره سازی در سیستم حافظه معنایی شامل مشکلات مربوط به خاطر سپردن قوانین، مانند قوانین دستور زبان، نگارشی و سرمایه گذاری است. آنها ممکن است در به خاطر سپردن قوانین املا یا قوانین صدایی کلمات دچار مشکل شوند.
نقص در ذخیره سازی حافظه ممکن است برای اطلاعات در حالتها یا قالبهای خاص مشکل ساز باشد. میدانیم که سیستم حافظه کوتاه مدت و شنوایی و بصری نیز داریم. ما همچنین میتوانیم اطلاعات را در قالب بصری، مکانی و بینایی فضایی ذخیره کنیم.
همچنین نقص ممکن است در
امروز آخرین فرصت انتخاب رشتههای با آزمون دانشگاه آزاد
۸۰ درصد قبولیهای کنکور به ۵ تا ۶ استان اختصاص دارد
۶ نکته مهم برای انتخاب رشته دانشگاه
نتایج اولیه کنکور فردا اعلام میشود
کنکوریها زمان را از دست ندهند، تمرین تستزنی کنند